HTML

Diósdról a nagyvilágba

Friss topikok

• rumig: Előző félévben nálam Chemnitzben is volt egy ausztrál srác, valamiért ő is megfelelőnek érezte a m... (2013.08.16. 22:24) Epilógus
  • rumig: A két építési mód alapján a hollandok vélhetőleg előbb elbontották volna a dombokat, majd visszaho... (2013.05.28. 22:29) 105., 106., 107.és 108. nap - Mindenféle
  • rumig: Hehe, na igen, ott aztán lehet döngetni (amíg nem jön a tengeri szellő) (2013.05.28. 22:25) 102., 103. és 104. nap - Gouda
  • BánZ: @rumig: Lennél facebookon ez a sajnálatos tévedésem sem esett volna meg :D (2013.05.16. 00:23) 88. és 89. nap - Keukenhof
  • Don Kartács Tornacipő: Hatalmas! :D Fenyő Miki :D Mekkorát néztünk teeejóóóóég :D Amugy ja, az lett volna az igazi ha te ... (2013.03.15. 03:08) 18. és 19. nap - Scheveningen

2012.09.17. 03:57 BánZ

4. hétvége - Mt. Washington

A hétvége fő attrakcióját az Amerika szerte híres Mt Washington-ra tett kirándulás jelentette. A hegy hírnevét elsősorban a hegyre felvezető fogaskerekű vasútnak és pocsék időjárásának köszönheti a magassága mellett. Ugyanis 1917 m-es magasságával a Mt. Washington az Egyesült Államok északkeleti részének legmagasabb pontja. A hegyhez számos rekord is kötődik, amelyből a három legérdekesebbet emelném ki:

1: A Mount Washington Cog Railway a világ legelső hegyi fogaskerekű vasútja. Az 1869-ben üzembe helyezett vasúttal egészen a hegycsúcsig fel lehet utazni, természetesen - magyar szemmel - borsos áron. Továbbá ez a világ második legmeredekebb fogaskerekűje, a maga 25%-os emelkedésével, a legmeredekebb helyen pedig 37%-ot is meghaladja. (Az adatok wikipédiával való bármely egyezése csak a véletlen műve)

2: Ami miatt felkerült a bakancslistámra a hegy megmászása: A hegycsúcs birtokolja a valaha mért legmagasabb szélsebesség világrekordját, 372 km/h-val. Azaz birtokolta, ugyanis ha minden igaz, ezt az 1934-ből származó világrekordot pár éve megdöntötték. Azonban azon a tényen ez sem válzoztat, hogy a Mt. Washington messzeföldön híres borzasztóan erős szeleiről és szélsőséges időjárásáról.

3: És egy olyan rekord, amelyet már biztosan nem fog senki medönteni. Innen származik a világ legelső UFO fotója, mégpedig 1870-ből (!). (Remélhetőleg nem az újonnan átadott fogaskerekűt nézték UFO-nak)

Szombaton tehát célba vettük a Mt. Washington-t, amely nem is hazudtolta magát. No, nem az UFO-k raboltak el, mint a FIFA 2000-ben, hanem az időjárás volt valóban pocsék. Olyannyira, hogy a csúcsot nem is sikerült meghódítani. A kirándulásra az NHOC (New Hampshire Outing Club) szervezésében került sor, amely gyakorlatilag egy egyetemi túraklubnak tekinthető. Mivel összesen két autóval vágtunk neki az útnak, ezért a túravezetőkkel együtt 10-en alkottuk a túratársaságot. Az egyik túravezetőről persze kiderült, hogy tavaly Magyarországon töltött egy félévet cserediákként, de ezen már meg se lepődtem. A hegy több mint két és fél órás autóútra található az egyetemtől, így volt vagy 11 óra mire odaértünk a hegy lábához. Maga az ösvény a fogaskerekű vasút alsó végállomásától indult. Az eget már ekkor is sötét felhők borították és a hegycsúcs is sűrű felhőpárnába burkolózott, így felkészülhettünk rá, hogy az időjárás nem fog a kegyeibe fogadni a mai nap. Közel két órás kaptatás után értünk fel a Lakes of the Clouds nevű turistaházhoz, amely 1600 méteren található. A túra első szakaszán az ösvény erdővel borított tájon haladt, amely fokozatosan átadta a helyét a törpe fenyveseknek, amelyet pedig füves-sziklás terep váltott fel. Ahogy emelkedtünk a sziklás terepen az időjárás is úgy fordult egyre rosszabbá. Miután elértük a felhőpárna szélét és beléptünk a köd birodalmába a hőmérséklet is érezhetően több fokot zuhant a hegylábi viszonyokhoz képest. Időközben a szél is feltámadt, és időnként a szemerkélő eső is nehezítette életünket. Amíg mi rövidnadrágban és pulóverben küzdöttünk az elemekkel, addig mások téli kabátban, kesztyűben és sapkában jöttek le a csúcsról, ahol állítólag télies viszonyok uralkodtak. Miután felértünk a turistaházhoz kényelmesen megebédeltünk, felmelegítettük magunkat és felkészültünk a visszaútra. Ugyanis úgy döntöttünk, hogy ilyen időben nincs értelme nekivágni a csúcsra vezető még másfél órás útnak. Így hát miután összeszedelődzködtünk, elindultunk lefelé. A házból kiléve, ha lehet még zordabb időjárás fogadott, mint előtte. A hegygerincen átbukó szél annyira felerősödött, hogy szinte kifújta a szememből a könnyet és bizony szinte megváltás volt beérni a törpe fenyők által nyújtott szélmentesebb terepre. Mindenestre sikeresen leértünk és még a kisebb szemerkélésektől és ködszitálásoktól eltekintve az esőt is sikerült megúsznunk. Összességében így is nagyon jól éreztem magam. És az igazat megvallva, annyira nem is voltam csalódott a mostoha körülmények miatt, amely bár Petit Pimenet-i magasságokba nem emelkedett, de azért így sem volt kellemes. Ugyanis egy hegyen, ami pocsék időjárásáról és rekord erejű szeleiről ismert, legyen is zord idő és tomboló szél. És bár a csúcsot nem sikerült meghódítani, egy kicsit jobban sajnálom, hogy UFO-t sem láttam. Ezek a kalandok, pedig elég indokot adtak arra, hogy este kimulassuk magunkat.

Vasárnap nem sok érdekes történt. Ettem, pihentem, ettem, tanultam, ettem, e-maileket írtam, ettem. Szóval pihenősebb nap volt. Csanád kedvéért belenéztem a New England Patriots meccsbe is a tv-ben. Nem volt rossz, de azért én inkább maradok a rendes football-nál. És ha már a Pats, nem egy amerikaival is a Patriots erdélyi játékosának, Zoltán Meskó nevének említésével sikerült megértetnem a saját keresztnevemet. Egyébként errefelé mindenki New Engand Patriots, Boston Bruins, Boston Celtics és Boston Red Sox szurkoló. És, ahogy kivettem ezek a sportok közül az amerikai foci a legnépszerűbb, szóval nem véletlen, hogy a Patriots meccsekre a legdrágábbak a jegyek. 100 dollár felett kezdődnek, így könnyen lehet, hogy az amerikai foci meccs is, a Mt. Washington hasonlóan egy kihúzatlan tétel marad. Egyébként a New England-iek nagyon nagy szerepet játszottak a függetlenségi háborúban és a Nagy-Britanniától való elszakadásban, amire mindmáig is nagyon büszkék. Nem véletlenül New England Patriots a csapat neve, és a soccer csapat is New England Revolution névre hallgat.

A világ legrégebbi fogaskerekűje

P1110743 (480x640).jpg

A távolban már esik az eső

P1110758 (640x480).jpg

Vízesés az ösvény mellett

P1110763 (480x640).jpg

Útban a turistaház felé

P1110766 (640x480).jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.