HTML

Diósdról a nagyvilágba

Friss topikok

  • rumig: Előző félévben nálam Chemnitzben is volt egy ausztrál srác, valamiért ő is megfelelőnek érezte a m... (2013.08.16. 22:24) Epilógus
  • rumig: A két építési mód alapján a hollandok vélhetőleg előbb elbontották volna a dombokat, majd visszaho... (2013.05.28. 22:29) 105., 106., 107.és 108. nap - Mindenféle
  • rumig: Hehe, na igen, ott aztán lehet döngetni (amíg nem jön a tengeri szellő) (2013.05.28. 22:25) 102., 103. és 104. nap - Gouda
  • BánZ: @rumig: Lennél facebookon ez a sajnálatos tévedésem sem esett volna meg :D (2013.05.16. 00:23) 88. és 89. nap - Keukenhof
  • Don Kartács Tornacipő: Hatalmas! :D Fenyő Miki :D Mekkorát néztünk teeejóóóóég :D Amugy ja, az lett volna az igazi ha te ... (2013.03.15. 03:08) 18. és 19. nap - Scheveningen

2013.04.28. 16:49 BánZ

73., 74. és 75. nap - Kinderdijk

A múlt hétvégén ért véget a vizsgaidőszak, és hát egy ilyen jeles eseményt bulizással illik megünnepelni. Péntek este a szomszédos Perron épület 14. emeletén volt Erasmus party, míg másnap a Marcushofban. Dehogy valami értelmeset is csináljunk a hétvégén, így vasárnapra beterveztünk egy biciklitúrát a szélmalmairól híres Kinderdijkhez.

Kinderdijk Rotterdam és Dordrecht között található. A falu határában futó kis csatorna partján több szélmalom is található egymás szomszédságában, amelyeket a mezőgazdasági területek víztelenítésére használtak. A kinderdijki szélmalomrendszer jelenleg már csak turistalátványosságként és UNESCO világörökségi helyszínként üzemel. A szombati Marcushof partyra való tekintettel egy kellemes 11 órás indulást terveztünk be. A legnagyobb kihívást nem a felkelés, hanem Rotterdam jelentette, amelyen át kellett tekernünk a célunk eléréséhez. Mivel a bicikli utak mindenhol remekül ki vannak építve, így nem is az autók jelentették a legnagyobb veszélyt ránk a városban, hanem saját magunk, ugyanis a rengeteg kereszteződésnek, piros lámpának és kanyarnak köszönhetően nem egyszer egymással sikerült ütköznünk. Még szerencse, hogy Töfting nem volt velünk. Rotterdamba beérve elhaladtunk egy nemrég épült mecset előtt, amelyet Rotterdam legszebb épületének szavaztak meg 2006-ban. Ezután betekertünk a belvárosba, amelyet a rotterdami kirándulás okán már ismerősen köszöntöttünk. Ezúttal azonban nem csak az Erasmus híd feléig jutottunk el, hanem a túloldalára is, így átkeltünk a Nieuwe Maas folyón. Ezután elhaladtunk a Feyenoord stadionja mellett, majd a part mentén haladva megérkeztünk a Nieuwe Maas és az Oude Maas-t összekötő Noord csatornához/folyóhoz, ahol szomorúan vettük tudomásul, hogy a térképen feltüntetett komp leginkább csak a térképen létezik, így jobb híján kénytelen voltunk egy 10 km-es kerülőt tenni dél felé, ahol végül áttudtunk kelni egy hídon a túlpartra. A csatorna felett átívelő híd ezúttal nem elforgatható volt, hanem felhajtható, és pechünkre (szerencsénkre) sikerült kifognunk egy kisebb vitorlás hajó átvonulását, így agyonfényképezhettük az éppen felnyíló hídszerkezetet. A túlpartra átérve már csak 4-5 kilométert kellett megtennünk a Noord mentén észak felé és már meg is érkeztünk a Kinderdijkhez. Az összesen 40-45 kilométeres utat végül nem kevesebb, mint 4 óra alatt sikerült letudnunk.

Szerencsére a szélmalmokhoz megtekintéséhez nem kellett belépőt váltani, és biciklivel is be lehetett hajtani, így nyugodtan végig tudtunk gurulni a szélmalmok árnyékában.  Majd megpihentünk az egyik pad mellett, ahol megebédeltünk és valamire való biciklistákhoz híven feldoppingoltuk magukat, kivételesen Pilóta keksszel a visszaútra. A visszafele vezető útra alternatív útvonalat választottunk, és ehhez egy már a valóságban is létező kompot találtunk, amellyel átkeltünk a Nieuwe Maas északi partjára, ahol nyugat felé fordultunk majd végtelennek tűnő bicikli utakon és lakónegyedeken keresztül visszaérkeztünk Rotterdamba, ahonnan már csak egy 10 km-t kellett letudnunk a Delft irányába haladó autópálya mellett vezető úton. Végül az utolsó erőfeszítéseinkkel épségben célba értünk, pedig az utolsó métereken a fáradtságtól elcsigázva már azt terveztem, hogy úgy beborulok biciklivel egy árokba pihenni, hogy azt még Kévin is megirigyelné.

Összesen végül 77 kilométert tettünk meg . Aminek papíron annyira nem kéne halálfárasztónak lennie, de a Hollandiába szinte minden nap fújdogáló szél és a nem igazán bicikli túrákra tervezett biciklik tettek róla, hogy este, ha nem is az árokba, de legalább az ágyba beboruljak. Bár azért egy teljesen korrekt lipóti fürdő jól csúszott volna a nap végén.

Itt megtekinthető az eddigi biciklitúrák útvonala: http://goo.gl/maps/5VNjl. (ezekből én a Hoek van Holland és a Zoetermeer túrákat hagytam ki)

Delft és Rotterdam között egy éppen felnyíló híd

P1160173 (505x379).jpg

A rotterdami mecset

P1160180 (379x505).jpg

Az Erasmus hídon

P1160185 (379x505).jpg

Feyennord stadion (De Kuip)

P1160188 (505x379).jpg

A folyamatban a híd felnyitása a Noord felett

P1160195 (505x379).jpg

Ez valószínűleg csak nekem tetszett (vas feldolgozó üzem a Noord partján)

P1160192 (505x379).jpg

Kinderdijk

P1160201 (505x379).jpg

Szélmalom

P1160204 (379x505).jpg

Szélmalmok

P1160211 (505x379).jpg

Megérdemelt pihenő

P1160222 (505x379).jpg

King of the road

936612_10152786108140643_514769680_n (505x337).jpg

Csoportkép (Ági, Vince, Bryan (USA), tizenötös, Gil (USA), Ashley (SIN))

935547_10152786104035643_721063796_n (505x336).jpg

Ebédszünet

379809_10152786103890643_2002152476_n (505x337).jpg

Árvízvédelmi mű Rotterdamban

P1160227 (505x379).jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://bunnytravels.blog.hu/api/trackback/id/tr415251161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása