HTML

Diósdról a nagyvilágba

Friss topikok

• rumig: Előző félévben nálam Chemnitzben is volt egy ausztrál srác, valamiért ő is megfelelőnek érezte a m... (2013.08.16. 22:24) Epilógus
  • rumig: A két építési mód alapján a hollandok vélhetőleg előbb elbontották volna a dombokat, majd visszaho... (2013.05.28. 22:29) 105., 106., 107.és 108. nap - Mindenféle
  • rumig: Hehe, na igen, ott aztán lehet döngetni (amíg nem jön a tengeri szellő) (2013.05.28. 22:25) 102., 103. és 104. nap - Gouda
  • BánZ: @rumig: Lennél facebookon ez a sajnálatos tévedésem sem esett volna meg :D (2013.05.16. 00:23) 88. és 89. nap - Keukenhof
  • Don Kartács Tornacipő: Hatalmas! :D Fenyő Miki :D Mekkorát néztünk teeejóóóóég :D Amugy ja, az lett volna az igazi ha te ... (2013.03.15. 03:08) 18. és 19. nap - Scheveningen

2012.09.05. 04:55 BánZ

2. hétvége - barangolások

A hétvége kisebb-nagyobb kirándulások jegyében telt. Szombaton hegyet másztunk, vasárnap pihentünk, hétfőn pedig várost néztünk. Szóval egy jó kis hétvége áll a hátunk mögött.

Szombaton Andrásékkal elmentünk kirándulni New Hampshire állam középső részén található White Mountains-be. A túra társaságot 6+1-en alkottuk: Bence, Robi, András, András barátnője, Anastasia és egy amerikai jó barátjuk illetve +1-ként Csibész nevű kutyájuk alkotta. Bár eredetileg a Mt. Chumbawamba-t (Mt. Chocorua) terveztük megmászni végül módosult a program, így kerültünk a Flume szurdok melletti parkolóba. A szurdokba azonban nem mentünk be (fizetős lett volna, meg nem is lett volna rá időnk), cserébe viszont megmásztuk a Mt. Flume és Mt. Liberty nevű csúcsokat. Felérvén a csúcsra elég büszke voltam magamra, hogy megmásztam egy 4328-as, és egy 4459-es hegyet. Csak azt sajnáltam, hogy ezek a számok lábban értendők. Azt mindenetre még most sem tudom, hogy hány láb egy méter, 3 körül lehet, szóval ezek a csúcsok 1300 méteres magasságig tornyosultak. A túra nekem nagyon tetszett, főleg a mászós részek, ugyanis akadt nem egy hely, ahol bizony kézzel rá kellett segíteni a mászásra. Viszont az erdő meglepően hasonlított a magyarországi erdőkre, annyi különbséggel, hogy itt több kő és szikla volt. Az ösvény nagyrészt erdős részen haladt, egyedül a csúcs volt a kopár, viszomt így gyönyörű kilátás nyílt a szomszédos csúcsokra. Mivel a hegység másfél órás autóútra fekszik az egyetemtől, ezért csak 11 körül vágtunk neki a túrának és olyan 7 körül sikerült visszaérnünk a kocsihoz. Andrásék voltak olyan kedvesek és elvittek minket kocsival meg vissza is hoztak szerencsére. Hazafelé menet az ameirikai jóbarát fuvarozott minket a vadiúj Subaru sportkocsijával, az is nagy élmény volt száguldozni az autópályán (szigorúan sebességhatáron belül). Hazafelé jövet beugrottunk egy étterembe (T-Bone étterem lánc) vacsorázni. Majd miután jóllaktunk az american burger-rel, amit kicsit meglepően nem két fél zsemle, hanem két szendvicskenyér háromszög között szolgáltak fel, útba ejtettünk egy játéktermet. Különösen nem vonzott volna egy játékterem, viszont úgy, hogy a játékgépek a 70-es, 80-as évekből voltak rögtön olyanná vált az egész, mint egy időutazás. Érdekes volt látni a 20-30 éves játékgépeket, flippereket, félkarú rablókat és egyéb gépeket amikbvől csak úgy sugárzott a 70-es, 80-as évek Amerikája. Annyira kedvet is kaptunk hozzájuk, hogy el is játszottunk egy-két dollárt (és szerencsére nem a tablópénzt :D). Mindenestre nagy élmény volt.

Vasárnap a pihenés jegyében telt. Mostunk egy adagot is. Miután az első mosás happy end-del végződött (értsd sikerült kimosnunk minden ruhánkat és nem mentek össze, nem szakadtak el, nem fakultak ki) azt hittük, hogy innen már mienk a világ. Így sikerült is elérnünk, hogy a második mosás során szárítás közben annyira telezsúfoltuk a szárítógépet, hogy félúton az összes ruhánk kiszóródott a földre. Mivel poor Hungarian student-ek vagyunk, így már nem indítottuk újra a szárítás, hanem a kihúzott fiók szélén és az ágykereten megszárítottuk a vizes ruhákat. Este még volt egy kis foci is. Itt elkezdtünk szervezni egy international csapatot az egyetemi bajnokságra, ugyan csak 9-10-en gyűltünk össze, de a keretben már található egy szaúdi, egy bolíviai, egy angol egy vietnámi-bulgár, egy-két kínai, meg egy magyar srác is. Este még adtunk kicsit a szociális életnek is csakhogy kerek legyen a nap.

Hétfőn nem volt tanítás, mivel Labor's day volt, ez kb a helyi május elsejének (a szeretet ünnepének :D) felel meg. Ezt kihasználva ellátogattunk Portland városába. Portland 250.000 körül lakosságával Maine állam legnépesebb városa (nem összekeverendő az oregoni és híresebb Portlanddel). Ezúttal is heten voltunk, mint a gonoszok. A társaságot Tamar és Maarten, egy holland lány és fiú, egy amerikai lány, az ukrán Pavlo és mi hárman magyarok alkottuk. Az egy órás vonatút után közel egy órát bolyongtunk a vasútállomás környékén, mire rájöttünk, hogy a városközpont túl messze van, így kénytelenek voltunk taxit bérelni, hogy bejussunk a belvárosba. A városka egyébként egy aranyos kis kikötőváros, az öreg kikötő környékén hosszú mólókkal és rakpartokkal valamint nagy vörös téglás épületekkel, amelyek egykoron vám és raktár épületek voltak. Mivel Portland híres a homááááárjáról, ezért beültünk egy helyi vendéglőbe kipróbálni a homárt (homár = lobster). Amikor Mr Bean ette homárt (lsd. Mr Bean nyaral című film) csak nevettem rajta, pedig a valóság az, hogy nem sokkal lehet szebben enni, mint ő tette. Azért nagy nehezen sikerült megbirkózni vele...a többieknek. Ugyanis én inkább maradtam a halnál, nem az én asztalom a homár, és az egyéb tenger gyümölcsei. Miután én jól laktam, a többiek kevésbé elindultunk felfedezni a várost. Maga a város egy félszigeten fekszik, a nyílt óceántól egy szigetek által körülölelt öböl választja el. A pár óra alatt megtett sétánkon több városrészen is áthaladtunk: a már említett kikötői részen, a félsziget csücskében fekvő családi házas övezeten és a város fő útja mentén sorakozó kisebb toronyépületek és banképületek között. A félsziget csücskében főleg régebbi családi házak találhatók, némelyik elég ütött-kopott, kicsit már kísértetjárta háznak néztek ki. Az itt található összes épület faléces borítású volt, pont olyanok, mint amiket sok helyen a filmekben és sorozatokban is látni lehet.

Végére pár érdekesség: az amerikaiak szeretik kirakni a házukra és a közterületekre az amerikai zászlót, amelyek büszkén hirdetik amerikai mivoltukat. Továbbá New Hampshire államban nincs ÁFA, emiatt sokan idejönnek vásárolni a szomszédos államokból.

Családi ház Portlandben

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szolzol 2012.09.05. 15:50:06

A portland oregon vs. maine témához: Bunny nagyon remélem, hogy rögtön tudtad melyik filmjelent kötődik ennek a két városnak az említéséhez: www.youtube.com/watch?v=xbLB21If2YA

rumig 2012.09.06. 00:09:31

A válasz (ezúttal nem az élet nagy kérdésére): 3,28 ;)

BánZ 2012.09.06. 01:08:33

@rumig: Köszi Rumi a választ, igyekszem megjegyezni. Egyébként meg az élet nagy kérdésére 42 a válasz :)