HTML

Diósdról a nagyvilágba

Friss topikok

  • rumig: Előző félévben nálam Chemnitzben is volt egy ausztrál srác, valamiért ő is megfelelőnek érezte a m... (2013.08.16. 22:24) Epilógus
  • rumig: A két építési mód alapján a hollandok vélhetőleg előbb elbontották volna a dombokat, majd visszaho... (2013.05.28. 22:29) 105., 106., 107.és 108. nap - Mindenféle
  • rumig: Hehe, na igen, ott aztán lehet döngetni (amíg nem jön a tengeri szellő) (2013.05.28. 22:25) 102., 103. és 104. nap - Gouda
  • BánZ: @rumig: Lennél facebookon ez a sajnálatos tévedésem sem esett volna meg :D (2013.05.16. 00:23) 88. és 89. nap - Keukenhof
  • Don Kartács Tornacipő: Hatalmas! :D Fenyő Miki :D Mekkorát néztünk teeejóóóóég :D Amugy ja, az lett volna az igazi ha te ... (2013.03.15. 03:08) 18. és 19. nap - Scheveningen

2012.09.08. 07:00 BánZ

3. hét - Mr. Barack Obama

A hét legfontosabb eseménye kétségkívül az volt, hogy élőben is láthattam a világ egyik, ha nem a legbefolyásosabb és legfontosabb emberét: Mr. Barack Obama-t.

Persze ezenkívül is sok minden történt azért az elmúlt héten. Kedden az egyetem vezetése tartott egy fogadást a nemzetközi diákoknak. Továbbá kisebb bonyodalmak árán, de sikerült aktiváltatnunk a könyvesboltban felhasználható támogatásunkat is. Ugyanis az ösztöndíj keretében kb. 1000 dollárnyi levásárolható keretünk van tankönyvekre. Én rögtön be is szereztem két geotechnika témájú (ez a szakirányom) tankönyvet, amelyek a Foundation Design tárgyam ajánlott irodalmai. Nos, ez a két könyv 2*200, azaz 400 dollárba kerültek. Szóval majdnem 100.000 ft értéknyi könyvvel a kezemben hagytam el bookstore-t. Szóval igyekszem rájuk vigyázni, nehogy úgy járjanak, mint Zsiga atlasza.

A gym-be továbbra is szorgalmasan járunk gyúrni (kivéve amikor nem). És már megmutatkoznak az első pozitív jelek is. A legelső alkalommal három hete 29 (rúd + 9 kiló) kilóval ötöt tudtam kinyomni, de így két-három hét elteltével már sikerült nyolcszor is. Továbbá megláttam az első nálam is soványabb embert a konditeremben, igaz lány volt… :D

Csütörtökön pedig sikerült kitalálnom a tanulmányi ügyintézés útvesztőjéből. Az elmúlt pár napban ugyanis fel-alá rohangáltam a campuson, hogy pontot tegyek egy tárgyfelvételi procedúra végére. A lényeg az, hogy itt úgy működik a rendszer, hogy a 3. hét végéig még fizetési kötelezettség nélkül, szabadon lehet leadni és felvenni tárgyakat. Ezzel még nem is lenne nagy baj. A baj azzal volt, hogy otthon én ugye graduate student vagyok (graduate student alatt itt a mesterképzésben és a doktori képzésben résztvevőket értik), viszont itt undergraduate (alapképzés) diákigazolványt kaptunk. Én pedig találtam egy teljesen jó kis geotechnikás tárgyat itt az egyetemen, csak az volt a probléma, hogy ez graduate course volt, én meg hivatalosan undergraduate student vagyok itt. Így a szokásos űrlapok mellett, amit azért kellett kitöltenem, hogy leadjak egy tárgyat és felvegyek egy másikat, még egy plusz kérelmet is ki kellett töltenem, amelyben kérelmeztem, hogy undergrad-ként felvehessek grad tárgyakat. A lényeg, hogy minden aláírás megvan és így a rendszerben is véglegesíteni lehetett, hogy felvettem az In Situ Geotechnical Testing nevű tárgyat. Továbbá ezzel egy időben leadtam a Stream Restoration tárgyat, hogy azért ne szakadjak meg a suliban, legfeljebb a kondiban :D

Közben megszerveződött a foci csapatunk is. Kedden 11 pm lesz az első meccsünk. International Team II. néven lettünk regisztrálva. Eddig a leendő csapattársaimnak kb csak a felét láttam, de már annak is örülni kell, hogy úgy tűnik sikerül összeszedni az egy csapatra való 11 embert. Merthogy ha nem is nagy pályán, de majdnem nagy pályán fogunk játszani.

Szerda este sikerült lemennem egy goblet painting foglalkozásra; legegyszerűbben pohár festésként írnám le az eseményt. Mivel ez se nem hangzik izgalmasan, cserébe viszont nagyon is unalmasan, ezért aki ismer gondolom kitalálja mi vitt le oda és mi tartott ott :D De ha már ott voltam rápingáltam az egyik gobletre a 33 FC címerét. Egész tűrhető lett, ahhoz képest, hogy sok évvel ezelőtti utolsó próbálkozásaimat a festékkel az „Urambocsá’ ez mi akar lenni?” kérdések követték. Mindenestre kb én voltam az egyetlen, aki nem virágokat festett. Ez a goblet painting foglalkozás a kolink földszintjén volt megtartva, voltunk rajta 10-15-en kb. Viszont a lényeg a free pizza. Akármilyen esemény van az egyetemen a goblet paintingtől kezdve a nemzetközi diákok fogadásán át a keresztény szervezet röplabdázásáig mindenhol van ingyen kaja, legtöbb esetben ez pizzát jelent.

A hét csúcspontját azonban kétségkívül Barack Obama Portsmouth-ban tartott kampánybeszéde volt. Az egyetemen ingyen osztogatták a belépőket. A trükk annyi volt benne, hogy regisztrálni kellett hozzá, és azóta folyamatosan kapom az obamás e-maileket. Maga a beszéd olyan délután 1 körül kezdődött, de a kapukat már 10-kor kinyitották. És bizony hiába mentünk fél 10-re, azaz 2 és fél órával a kezdés előtt oda, így sem kerültük el a 40 perces sorban állást. Obama beszéde ugyanis rengeteg embert vonzott, buszokkal hozták a népeket az állam távolabbi szegleteiből. A biztonsági ellenőrzés a repterekhez hasonlóan történt: átvilágítás, semmi folyadék, esernyő és éles dolog. Miután bejutottunk még vagy másfél órát kellett dekkolni a tömeg közepén, mire történt valami érdemleges. Az elnök előtt még Obama barátai és üzletfelei tartottak beszédet. Először Jill Biden, az amerikai alelnök felesége, majd utána következett Joe Biden, az alelnök, akit pedig New Hampshire állam kormányzója követett. És őt követte President Obama, az amerikai elnök (ami egy nagyon magas pozitúra), aki egy kb 20 perces beszédet tartott a lelkes éljenző hallgatóságnak. Majd a beszéd végén még Michelle Obama is felbukkant. Laikusként annyit tudok mondani, hogy nekem nagyon tetszett Obama beszéde. Több humoros példát is beleszőtt a mondandójába, továbbá nagyon lelkesítően és magával ragadóan beszélt. Bár az amerikai politikához nem értek, de nekem nagyon szimpatikus volt Obama. A közönség pedig mind Obama, mind a barátai és üzletfelei összes bejelentésénél lelkesen éljenzett. Pár érdekesség még a beszéd körül: Egy-két beszédbe keresztény gondolatok, és Istenhez fűzött imádságok is bekerültek. A biztonságra nagyon ügyeltek, mint már említettem szigorú beléptetési rendszer volt, továbbá rendőr helikopter körözött a fejünk fölött, az egyik konténer tetején pedig – szerintem mesterlövészek vagy kommandósok – pásztázták folyamatosan a tömeget. A helyszínen pedig különböző obamás kitűzőket, matricákat lehetett venni, volt egy olyan fickó, akinek a pólóján az Obama-család díszelgett, de a pálmát egy hölgy vitte el, a mutatóujjára húzható plüss Obama figurával.

Időközben összetalálkoztunk Oszkárral is, ő egy vajdasági magyar srác, aki az egyetemen dolgozik egy projekten. A tervek szerint a szombatot vele fogjuk tölteni a vasárnapot pedig Andrásékkal. 

Alkotásom a goblet paintingem (Hajrá Harihárom!)

P1110431 (640x480).jpg

Kampánybeszéd

P1110489 (640x480).jpg

President Obama

P1110501 (458x640).jpg

Obama barátai és üzletfelei

P1110506 (640x480).jpg

3 komment

Címkék: Címkék


A bejegyzés trackback címe:

https://bunnytravels.blog.hu/api/trackback/id/tr304762395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubitoergosum 2012.09.10. 11:20:53

basszus Bunny, azt hittem valami csaj miatt mentél le festegetni, erre: "a lényeg a free pizza" :DDD

BánZ 2012.09.10. 14:24:50

@dubitoergosum: Ingyen kajánk van a menzán az egész félévre. Szerinted lemennék az ingyen pizza miatt? :D
süti beállítások módosítása